סדרות אנימציה למבוגרים שממש לא כדאי לפספס

זוכרים שפעם סדרות אנימציה הוא נחלתם של ילדים בלבד? גם אנחנו לא. למעשה עולם סדרות האנימציה למבוגרים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות עם סדרות שהפכו לנכס צאן ברזל בתרבות העולמית. אז אם רק עכשיו החלטתם לתת צ'אנס לסדרות אנימציה למבוגרים, הינה כמה סדרות שממש לא כדאי לכם לפספס.

איש משפחה

סדרה שחוגגת בימים אלו 20 שנה. את הסדרה יצא סת' מקפרלן,  לא מזמן היא סיימה את עונתה ה 18 והיא נחשבת לאחת מסדרות האנימציה הוותיקות ביותר למבוגרים, לצד משפחת סימפסון שמשודרת מאז 1989 וחוגגת השנה 30 שנה באוויר. למעשה הסדרות האלה כוללות 2 פרקי קרוסאוור. בכל אופן "איש משפחה" עוסקת במשפחת גריפין ואבי המשפחה, פיטר גריפין. פיטר הוא לוזר, טיפש, כלומניק שמוצא את עצמו בצרה חדשה כל פרק. דמויות נוספות:

  • סטואי – תינוק חכם במיוחד בעל מבטא בריטי. לאורך כל שנות השידור לא ברור בדיוק מי שומע אותו. כולם חוץ מהמשפחה שלו? רק הכלב בראיין? למעשה היוצרים בעצמה הודו שהם לא ממש היו עקביים בקטע הזה. אבל ככה זה בסדרות נונסנס.
  • בראיין – בעולם של "איש משפחה" אין הגיון ואל תנסו לחפש אותו. בעוד שאצל משפחה אחת הכלב הוא רגיל, במשפחת גריפין הוא מדבר ומתנהג כמו בן אדם ואפילו יוצר לדייטים עם נשים. בראיין הוא אינטלקטואל שחולם להיות סופר ומחזאי ונכשל כל פעם מחדש. הוא חברו הטוב ביותר של סטואי וביחד הם יוצאים להרפתקאות בשכונה, העולם ואפילו דרך מכונת זמן.

ניתן לצפות בסדרה הזו בין היתר ב-STINGTV וגם yes.

ריק ומורטי

הסדרה עלתה לאוויר לראשונה ב 2013 באדולט סטרים. העלילה עוסקת בריק ומורטי סב אלמן ונכד שיוצאים להרפתקאות בין יקומים מקבילים ועולמות. ריק הוא מדען גאון ואלכוהוליסט. מורטי הוא ילד נוירוטי חסר ביטחון. הם גרים בבית הוריו של מורטי. הסדרה הביע לעולם לא מעט דמויות חזקות. חלקן הופיעו רק בפרק אחד ובכל זאת הפכו לבלתי נשכחות כמו מיסטר מיסיקס. בשנת 2019 הסדרה חודשה ל 7 עונות נוספות. הבעיה בסדרה היא שישנו פער של שנה וחצי עד שנתיים בין עונה לעונה.

"פה גדול"

אחת הסדרות הכי גסות שמשודרות בטלוויזיה. היא עוסקת בתהליך ההתבגרות של בני 13. אחד המדבבים בה הוא פרד ארמיסן (snl). הסדרה עוסקת בגילוי המין, חרמנות, אוננות, הפצת שמועות ובגדול כל מה שמתבגר עובר פחות או יותר. הסדרה בולטת בכך שראשים והעיניים של הדמויות גדולות במיוחד ולא רק הפה. השמות הכי חזקה בה היא מורי, מפלצת ההורמונים.

Disenchantment

משום מה החליטו שלא לתרגם את שמה לעברית והשאירו את שם הסדרה, שובר השיניים, כמו שהוא, באנגלית. יוצר הסדרה הוא מאט גריינינג, האב המייסד של הסימפסונס. הסדרה מתרחשת בימי הביניים ועוסקת בחייה של הנסיכה טיאביני, סוג של טום בוי שמורדת במוסכמות ולא מוכנה להתחנן כדי להביא שלום בין ממלכות. בחייה מעורבים האלף הנאיבי, אלפו והשד לוצי, שנשלח ביני אנשי מזימות להפיל את "דרימלנד" הממלכה שבראשה עומד אביה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *