פתרונות אחסון לחדרים קטנים

עיצוב חללים קטנים למגורים או למשרד תמיד מעמיד אתגר רציני בכל הקשור לאחסון. אחסון הוא חלק מהחיים, בין אם מדובר בבית למגורים או במשרדים או עסקים מסוגים שונים. כמובן שכשמדובר בעסקים המאופיינים במכירה של מוצרים, נושא האחסון הוא אקוטי, ויש להתייחס לכך כבר מהרגע הראשון של תכנון המקום. אבל גם בעסקים שאינם עוסקים במכירה של מוצרים, יש לתת את הדעת 
על פתרונות אחסון, ובמיוחד כאשר מדובר בחללים קטנים, או בדירות עם חדרים קטנים.

מה מאחסנים ואיך

לא חשוב איך שתסתכלו על זה, אחסון חפצים שונים מצריך מדפים. פתרונות אחסון אלה הם אולי הנפוצים והשימושיים ביותר, והם מגיעים בשלל צורות ואפשרויות שניתן להתאים אותם לכל צורך ומטרה. מדפים ניתן להציב בצורה פתוחה, כדוגמת מדפי תצוגה מסוגים שונים, או כחלק משלים בארונות אחסון, שנחשבים גם הם פתרונות אחסון מאד נפוצים, או כמדפים תלויים, מדפים צמודי קיר וכדומה.

פתרונות אחסון לחדרים קטנים

ככל שהחדר קטן יותר יש למצוא פתרונות יצירתיים יותר ויעילים יותר. על פתרונות אלה לעזור באחסון בגדים, מצעים, ספרים, חפצי נוי ואמנות שונים, תכשיטים, נעליים וכיוצא באלה. פתרונות האחסון הנפוצים ביותר לצרכים אלה ואחרים בחדרים קטנים הם:

  • ארונות עם מדפים מסוגים שונים
  • ווי תלייה המונחים על לוח מחורר
  • מדפים צמודי קיר או תלויי תקרה
  • סטנדים לתליית בגדים
  • כוורות של מדפים
  • ארגזי אחסון מסוגים שונים

פתרונות אלה נגישים כיום לכל אחד, וניתן למצוא פתרונות נוספים לצרכים ספציפיים כמו אחסון כלי עבודה, אחסון כלי מטבח וכלי אוכל, כלי נקיון וחומרי ניקוי וכדומה.

תכנון מקדים חוסך המון

כאשר אתם מתכננים עיצוב של חללים קטנים יש לעשות תכנון מקדים ומאד פרטני, על מנת לנצל את חלל המקום ביעילות מבלי לגרוע מסגנון העיצוב הרצוי לכם. ללא תכנון מקדים יכול כל חדר להפוך במהרה למחסן, שיהיה מאד קשה למצוא בו את הידיים והרגליים. כדי לעשות זאת, נכון מומלץ להיעזר באנשי מקצוע הבקיאים בתכנון חללים קטנים בכל הנוגע לניצול השטח בצורה יעילה ומסוגננת.

כאשר החלל הדרוש עיצוב קטן במיוחד, יש אפשרות לנצל אותו בכמה אופנים: כדי לחסוך מקום בחדר עצמו ניתן להתקין דלת הזזה שאינה תופסת מקום בזמן הפתיחה שלה. כמו כן, ניתן לנצל רהיטים מתקפלים כגון: מיטה המתקפלת לספת ישיבה, או תכנון מיטה בגובה שמתחתיה מציבים את פינת העבודה. מצב זה מאפשר ניצול לגובה של חלל החדר, ולא רק את שטח הרצפה. בנוסף, ניתן לתכנן כוורות מדפים לאורך הקירות, שיאפשרו אחסון פריטים שונים מבלי לתפוס מקום רב, וכן הצבת לוח מחורר עם ווי תלייה, שמאפשרים ניצול מקום קטן לאחסון דברים רבים.

גם לחדרים קטנים ניתן למצוא פתרונות אחסון יצירתיים, ותוכלו לבחון רבים כאלה באתרי אינטרנט שונים ובמגזינים מיוחדים לעיצוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *